2009年7月13日星期一

给朋友的一封回函

朋友的一封来函,让我有感而发的回了一封这样的信。放上这里和大家分享!

**********************************************************************************************

forgive me to write in Chinese.

有没有孩子并不是什么人生大事。只要双方同意不要孩子,
那就很好了!曾经我也打算不要孩子,原因很简单:以前养儿防老,现在养儿烦恼!

看看很多老人包括我父母亲。这么老了七十岁,爸还要工作,他说不要靠孩子,孩子有孩子自己的家庭。现在多数收入支出不平衡!买车买屋供孩子,真的不是简单的事!他们说自己有经验,知道为人父母不简单,所以不想加重孩子的负担!我妈在自己屋子四周种果子,果子成熟就是她有收入的日子!

我哥哥们叫他们搬来KL和我们一起住,他们总是有很多借口。其实也知道乡村生活他们过惯了,要他们来大城市生活是不简单!

这样一来,因为大家又不可能在乡村生活过着那种割树胶或做板厂的工作。所以纷纷到大城市工作。勤劳的话,每个星期回乡村一趟看看老人家,忙起来大家可能一年才回乡一两趟!以前家里还有弟妹在念书,现在大家都离开了,乡村老屋只有父母两个人!我是个不喜欢打电话的人,加上父母耳朵有点重听,更加让我少打电话!现在我也只能尽量每两个星期回家一次!毕竟回乡一次花费也不少!又是油钱又是过路费的!以前在新山我一个月才回家一次,因为工作比较忙,星期六也要忙到夜夜!现在比较好一点,星期六可以不用做!
我也很想每个星期回家看看他们,可是经济是其中一个威胁我的原因!有时候我在想,现在不多点时间陪陪他们,以后要陪都没有机会了!所以,打油可以刷刷卡,反正欠欠卡债还可以以后才还,可是却不能等在我经济能力更好时才回家看父母!这就是我的矛盾处!

以前每次回家都有给妈妈钱,尤其是拿花红时给钱更加不手软!因为,我有个天真的想法。。。现在不给他们钱,以后我有再多的钱要给就给不到了!我不是赚很多,可是我还是希望自己尽一份孝心!这样的想法应该很多人都不同意吧?尤其是我从来没有储蓄的习惯,因为有钱我会尽快供屋子还银行,希望很快的就不用再做负资产!

现在,我不再给父母钱了,因为他们希望我先还清债务!所以,我要时常回家,这样我才可以有机会带他们去买日常用品,由我来付钱,因为那里的人会先收孩子的钱,然后还会说:孩子要尽一份孝心你就不要和他抢着付钱!

这就是我现在发生的故事了,和你们分享!
- Hide quoted text -



On Sat, Jul 11, 2009 at 1:13 PM, Prudence Choong wrote:
Hello Michelle and all,

You dun need to admired me has been to many countries, because tis is my ambition!!! I dun know why I like to travel, maybe backpacking to many country really inspired me a lot in my life, expecially for my age now, i can handle any problem easily than when I were young, at least I know how to settle problem when it happen in my trip even by myself.

Second also I earn US dollars, more easy for me to travel. Third is I have US greencard, so I have no problems to apply visa to some country (Malaysian need to prove income tax etc).

Backpacking is kind of learning for life, when I been to poor country, I see how difficult they are, and I also been to that situation before, because my family were very poor when I were kid. So im very appreciate of what I have now, and will very treasure it too. And when I been to advance country, i learn how come they can be so advance. If country like Toronto, i learn what is call relax for their life.

let me tell you something, I been to US already close to 9 years. Before I get my greencard, my mother she always pray for me hope I have someone can take care of me, also hope to see me as soon as well, because already 6 1/2 years she didint see before she pass away. Finally I got my greencard even a bit delay, but she were so happy, and I thought finally I can back home to see her. That time I plan end of July 2007 back to KL, but in began of July she suddenly fever and stay in hospital, and then she never come out.. I rushed back to see her but she already in ICU, i dun know she really know Im back to her site already or not, because she were so weak that moment. After 1 1/2 months then she gone, she cant spend anytime with me even talking to me. It was 6 1/2 years she been waiting, but finally she still cant spend time with me, what I only can do is everyday go to the hospital to see her, only see her suffer. Why god dun give us some more moment, at least let her see my hubby in person, at least let her attend my wedding, but she dun get tis chance. When I got my greencard in end of May 2007, and I plan to back to KL in end of July, but only two months, in tis two months my whole life were changed. Im so so regret, I should back home immediately after I got my greencard, but you never know.... dun know what should I blame, Im only can say tis is one of the big regret in rest of my life. I cant chase back and I cant do anything at all....

Tis is my story to tell you, you will never know what will happen next, when u still have chance, just do what u would like to do, dun think too much. Be frank, we already 36 years old, if you married, will u plan to have kids? i mean I dun say u cant have kids even in tis ages, just a bit late to have kids for what I think, besides your finance have no problem at all, that's why i dun plan to have kids. First reason is finance...cant estimated at all. Second is too much time to take care. Maybe I admit im selfish, because I prefer to enjoy my life. What I want to tell is take sometime to do what you like to you in ur life, dun always give yourself an excuses, time wont wait for you, u will never know...never!!!

Tis is my story to tell today..... You all take care and thank you for listen to my my story.

Prudence

没有评论: